آقازاده، احمد (1391). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: انتشارات سمت.
اسلامی، زهرا، حکیمزاده، رضوان، و صبوری، علیاکبر (1397). مطالعة تطبیقی تبیین چارچوبهای سنجش کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران با کشورهای انگلیس، استرالیا، هلند، ایتالیا و هنگکنگ. پژوهش در نظامهای آموزشی، 42، 79-56.
اعزازی، مهری، نوریان، محمد، خسروی بابادی، علی، و نوروزی، داریوش (1397). سنتزپژوهی در مطالعات نظامهای تربیت معلم ایران و جهان. نظریه و عمل در برنامة درسی، 11، 104-67.
الماسی، محمد (1382). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: انتشارات رشد.
بردی حبیبلی، خالق، پورشاهرودی، امیر، و علویفر، مصطفی (1396). مقایسه تطبیقی سیستم تربیت معلم ایران، انگلستان، کرة جنوبی، فرانسه، ژاپن، مالزی، کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21.
پاسالاری، حامد، عزیزی، نعمتاله، و غلامی، خلیل (1401). بررسی تطبیقی رویکردهای آموزشی و آموزشهای ضمن خدمت در نظام تربیت معلم ایران، فنلاند، انگلستان و ژاپن. مطالعات سیاستگذاری تربیت معلم، 5(1)، 65-35.
درکی، سیمین (1391). بررسی تحلیلی ویژگیهای کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسة وجوه تفاوت و تشابه آن با دو کشور آلمان و ژاپن. تعلیم و تربیت، 14، 90-81.
ذکاوتی، اعظم، و ملایینژاد، علی (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامة درسی تربیت معلم در کشورهای ژاپن. انگلستان مالزی ایران فرانسه. نوآوریهای آموزشی، 26، 62-50.
سلیمانی، توران، متکلم، عظیمه، و نامور، یوسف. (1400). مطالعة تطبیقی معیارهای انتخاب دانشجومعلم در مراکز تربیت معلم کشورهای کرة جنوبی, ژاپن, کانادا، فنلاند و ایران. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 12(23)، 196-173.
سنگری، محمود، و آخیش، سلمان (1396). بررسی تطبیقی نحوة جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیت معلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران. نامة آموزش عالی، 10، 49-37.
شعبانی، زهرا (1383). بررسی تطبیقی برنامة تربیت معلم ایران و چند کشور جهان. تعلیم و تربیت، 79، 160-121.
مهرمحمدی، محمود (1394). معلم و تربیت معلم در کرة جنوبی و ایران: نقد و ارزیابی در قالب چند نکته. نخستین همایش تربیت معلم، پردیس نسیبه.
مهدوی هزاوه، منصوره، ملکی، حسن، مهرمحمدی، محمود، و عباسپور، عباس (1395). بررسی تطبیقی نظام برنامة درسی مبتنی بر شایستگیها در برنامة تربیت معلم دورة ابتدایی کشورهای مالزی، هندوستان و ایران. مطالعات برنامة درسی ایران، 41، 61-23.