اسلامی هرندی، فاطمه، کریمی، فریبا، و نادی، محمدعلی (1398). شناسایی مؤلفههای عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 13(47)، 75-55.
آقازاده، احمد (1398). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: انتشارات سمت.
بابادعکاشه، زهرا، شریف، سیدمصطفی، و جمشیدیان، عبدالرسول (1389). تأمین وگسترش برابری فرصتها وعدالت آموزشی درآموزش وپرورش استان اصفهان. رفاه اجتماعی،10(37)، 305-287.
بنیاد ملی نخبگان (1390). بررسی مسألة جداسازی استعدادهای برتر از سایر دانشآموزان در آرای صاحبنظران کشور. اندیشکدة تعلیم و تربیت دالّ، (ایتان)، با همکاری گروه سیاستگذاری آموزش و پرورش سما.
تقیپور، حسینعلی، کشاورز لشکناری، روحالله، و یوسفرشیدی، معصومه (1395). دورة پیشدبستانی گام اول پیشرفت تحصیلی. کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، باتومی گرجستان، 16/03/1395
جهانبخش، اورک (1394). تبیین و تحلیل مفهوم عدالت آموزشی و دلالهای تربیتی آن در نظام تعلیم و تربیت ایران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران، تهران.
دفتر تألیف کتب درسی (1392). راهنمای برنامة دورة پیشدبستانی. تهران: انتشارات مدرسه.
زارع، سمیه (1392). بررسی تطبیقی مشکلات آموزشی دختران در کشورهای ایران، پاکستان و هند. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1397). مدرسة ما تقدیم میکند؛ راهنمای عمل برنامة ویژة مدرسه (بوم). تهران: انتشارات شرکت چاپ و نشرکتابهای درسی ایران.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (۱۳۹۰).شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش (سند مشهد مقدس).
شورای آموزش عالی آموزش و پرورش (1397). آییننامة ارزشیابی تحصیلی تربیتی دورة اول متوسطه، مصوب شانزدهمین جلسة کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، تاریخ 4/7/1397.
صفارحیدری، حجت، و حسیننژاد، رزا (1393). رویکردهای عدالت آموزشی، نگاهی به جایگاه عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران. پژوهشنامة مبانی تعلیم و تربیت، 4(1)، 72-49.
غلامیپریزاد، اسکندر، غلامیپریزاد، الهه، پالیزبان، فاطمه، و غضنفری، زینب (۱۳۹۴). عدالت جنسیتی با بیعدالتی در نظام آموزشی استان ایلام. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، ۲(۲)، 44-35.
قاسمی اردهایی، علی، حیدرآبادی، ابوالقاسم، و رستمی، نیر (1390). زمینههای خانوادگی نابرابری فرصتهای آموزشی مطالعة موردی: دانشآموزان دختر مقطع متوسطة شهر اهر. جامعه شناسی مطالعات جوانان، 1(1)، 147-125.
کاکیا، لیدا (1388). بررسی تأثیر آموزش قبل از دبستان بر درک مطلب و سرعت خواندن در پایة اول ابتدایی مدارس قم در سال تحصیلی 85-84 ، مدارس کارآمد، 3(7). 111-104.
گهرنیک، موسی (1390). بررسی تطبیقی ساختار و شیوههای مدیریت مراکز پیشدبستانی در ایران، ژاپن و هندوستان. پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1401). آسیبشناسی وضعیت بهداشت مدارس در ایران. دفتر مطالعات اجتماعی (گروه سلامت)، تهران.