اسلامی هرندی، فاطمه، کریمی، فریبا، و نادی، محمدعلی (۱۳۹۸). شناسایی مؤلفههای عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 13(۴۷)، 7۵-5۵.
اکبرزاده، فهیمه، قایدی، یحیی، صالحی، اکبر (۱۳۹۸). تبیین مؤلفههای عدالت آموزشی و تحلیل انتقادی جایگاه آن در گفتمانهای ایدولوژیک سازی و سازندگی. مجلة فلسفة تربیت، ۴(۲)، 33-5.
باقری، خسرو، و نجفی، نفیسه (۱۳۸۷). عدالت در آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام با تأکید بر خصوصیسازی مدارس. روان شناسی و علوم تربیتی، ۷۸، 44-21.
حسینی، فریبا (1397). عدالت آموزشی چیست؟. پیوند علوم تربیتی،40(9)، 45-43.
داوودنیا، بهزاد، و زارعی زوارکی، اسماعیل (۱۳۹۳). مطالعة تطبیقی مدیریت آموزشی و برنامة درسی مدارس هوشمند کشورهای استرالیا مالزی و ایران. اندیشههای نوین تربیتی،۱۰(2)، 90-60.
رستما، صدیقه (1400). عدالت آموزشی از نظر تا عمل. مجلة رشد آموزش پیشدبستانی، ۱(۴۵)، 42-40.
صفارحیدری، حجت، و حسیننژاد، رزا (1393) رویکردهای عدالت آموزشی (نگاهی به جایگاه عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران). پژوهشهای مبانی تعلیم و تربیت، ۴(۱)، 71-49.
صمدی، پروین، حاجتی، نسرین، کرمیان، ملوک، و رستمی، زهرا (1394). مطالعة تطبیقی فعالیتهای فوق برنامه در مقطع ابتدایی ایران با مالزی. مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی،3190-3199.
کریمیان، جلال (1400). سیاست گذاری در آموزش و پرورش. مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری.
محمدی، مجید، و حسینی صدر، سیدمحمدجواد (1398). ارائة مدل عدالت آموزشی در سازمان آموزش و پرورش. پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، ۲(29)، 116-101.
نظری، خسرو (1401). بررسی تطبیقی فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام تربیت معلم ایران و مالزی. مطالعات تطبیقی تربیت معلم ( کاوشنامة بینالملل)، ۱(۱)، ۲۵-۹.