استادی، مرجان (1395). بررسی مهارت خواندن در دانشآموزان دورة ابتدایی کاشان به استناد آزمون پرلز. پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة تاریخ و فلسفة آموزش و پرورش، دانشگاه قم.
باقری، علی (1386). بررسی میزان آشنایی مربیان پیش از دبستان از نیازهای آموزشی کودکان پیشدبستانی استان ایلام. ایلام: شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش.
برزو، سیدرضا، عشوندی، خدایار، چراغی، فاطمه، و موید، ملیحهالسادات (1395). مقایسة تطبیقی نظام آموزشی و برنامة درسی در دورة دکتری پرستاری ایران و مدرسة پرستاری جان هاپکینز. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(3)، 205-194.
تقییان، حسن، خدایی، ابراهیم، بازرگان، عباس، مقدمزاده، علی، و کبیری، مسعود (1397). ساخت آزمون خواندن برای دانشآموزان پایة ششم ابتدایی با استفاده از انگارة سنجش شناختی تشخیصی. پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 7(1)، 30-3.
خراشادیزاده، فاطمه، و کریمی مونقی، حسین (1396). مقایسة تطبیقی نحوة اجرای استراتژی نظامندبودن در برنامة درسی کارشناسی پرستاری کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا و ارائة راهکارهای پیشنهادی در برنامة درسی پرستاری ایران. مرکز مطالعات و توسعة آموزش علوم پزشکی یزد، 12(1و 2)، 12-2.
دانای طوسی، مریم (1390). آموزش خواندن در برنامة درسی زبان ملی برای دورة ابتدایی: شواهدی از کشورهای آمریکا، انگستان، سنگاپور و ایران. مجلة مطالعات برنامة درسی ایران، 6(21)، 42-11.
رحمتی، مریم (1389). نیازسنجی آموزشی مربیان دورة پیش از دبستان از دیدگاه خودشان. پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
سلسبیلی، نادر (1389)، ارزیابی برنامة درسی طراحیشده، تدوینشده و اجراشدة فارسی دورة ابتدایی (بخوانیم و بنویسیم)؛ براساس معیار توجه به کلنگری در آموزش تواناییهای زبانی. نوآوریهای آموزشی، 33(9)، 40-2.
شکاری، عباس، محمدی خشویی، زهرا، و محمدی، بهادر (1396)، تأثیر استفاده از فناوریهای نوین آموزشی بر کیفیت فعالیتهای آموزشی دبیران. مجلة پژوهش در برنامهریزی درسی، 13(2)، 83-74.
صالحی، محمد، نیازآذری، کیومرث، و معتمدی تلاوکی، محمد تقی (1388)، تأثیر روشهای فعالی تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانشآموزان پایههای چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران. نوآوریهای آموزشی، 32(8)، 97-60.
فلاح، عاطفه، احمدی، پروین، و رضازاده شیراز، فاطمه بیگم (1394). شناسایی صلاحیتهای حرفهای مربیان دورة پیشدبستانی. پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22(6)، 180-165.
کبیری، مسعود، کریمی، عبدالعظیم، و بخشعلیزاده، شهرناز (1396). یافتههای مطالعة پرلز 2016، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش. تهران: نشر مدرسه.
کریمی، فریبا، و نیکنامی، مصطفی (1388). بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائة چارچوب ادراکی مناسب. دانش و پژوهش در علوم تربیتی – برنامهریزی درسی، 23، 22-1.
مبارک قمصری، ریحانه (1395). مقایسة عوامل مؤثر بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایة چهارم براساس دادههای پرلز 2011 در کشورهای ایران و هنگکنگ با استفاده از مدل چندسطحی. پایاننامة کارشناسی ارشد، گرایش آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدلو، خدیجه (1391). بررسی مشکلات زبانی و غیر زبانی کودکان آذری پایة اول و دوم ابتدایی شهرستان خوی. پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة برنامهریزی درسی، دانشگاه الزهرا تهران، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
مرعشی، سیدعلیاکبر، و حدوت، سیروس (1389). آموزش خواندن. تهران: نشر مدرسه.
معدندار آرانی، عباس (1395). مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش: کاربست روشهای جدید تحقیق. خانواده و پژوهش، 27، 90-69.
مکارم، عباس، عمادزاده، علی، امیرچقماقی، مریم، صراف شیرازی، علیرضا، و مسنن مظفری، پگاه (1396). بررسی تطبیقی نظام آموزش مداوم داندانپزشکی در ایران با برخی کشورهای جهان. مجلة دانشکدة دندانپزشکی مشهد، 41(4)، 349-339.