اسود، سیاوش، و اسلامی، ادریس (1399). برنامة درسی آموزش هنر در دورة ابتدایی از دیدگاه معلمان شهرستان مهاباد. اندیشههای نوین تربیتی، 17(1)، 218-183.
امینی، محمد (1396). نقدی بر کتاب برنامة درسی و آموزش هنر در آموزش و پرورش. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 17(6)، 40-21.
برخورداری، میهن، نصرآبادی، حسنعلی، حیدری، محمدحسین، و نیستانی، محمدرضا (1395). واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامة درسی صلحمحور. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 14(2)، 107-93.
تقیزاده، علیرضا (1395). نقش هنر در آموزش و پرورش کودکان دبستانی. کنگرة بینالمللی علوم اسلامی-علوم انسانی، 1(1)، 1-4.
جباریراد، حمید (1386). نخستین مدارس آموزش هنر در ایران. رشد آموزش هنر، 5(2)، 49-40.
رهبری، فاطمه، و آهنگری، زهرا (1395). بررسی آموزش هنر دورة ابتدایی در ایران و کانادا. کنفرانس بینالمللی روانشناسی. علومتربیتی و رفتاری.
شرفی، حسن (1390). امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر. نوآوریهای آموزشی، 1(39)، 149-119.
صابری، رضا (1395). ارزیابی نظام آموزش هنر دورة ابتدایی از منظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعة دیدگاههای معلمان، مدیران و کارشناسان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(24)، 86-75.
صابری، رضا، کیذوری، امیرحسین، محبی امین، سکینه، و پورکریمی هاوشکی، مجتبی (1394). طراحی الگوی برنامة درسی هنر آموزشهای عمومی (ابتدایی و متوسطه اول). فصلنامه مطالعات برنامة درسی ایران، 10(39)، 154-133.
صفایی، صابر (1396). خلاقیت در هنر برای کودکان. چاپ اول، اردبیل: نشر هفتخط.
عباسی، فرح، معتمد، حمیدرضا، و قاسمیزاد، علیرضا (1400). طراحی الگوی عناصر برنامة درسی تأثیرگذار در موفقیت دورة ابتدایی نظام آموزشی ایران. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 17(3)، 116-97.
عسکری، مهدی، الهیمنش، محمدحسن، و پریزاد، رضا (1397). مقایسة سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی (مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 9(30)، 132-113.
غنی پارسا، مهدی (1390). آموزش هنر در مدارس. رشد آموزش هنر، 9(1)، 21-18.
کارگذار، معصومه، کبوک، حانیه، و الداغی، آنیتا (1398). بررسی تطبیقی برنامة درسی هنر در دورة ابتدایی در ایران و ژاپن. نوآوریهای آموزشی، 18(69)، 138-113.
لیاقتدار، محمدجواد، امیری، مجید، و موسوی، ستاره (1395). آسیبشناسی برنامة درسی هنر در بعدهای طراحی، فعالیتهای یاددهی– یادگیری و ارزشیابی در دورة راهنمایی. پژوهشنامة تربیتی، 11(48)، 80-61.
موسوی، ستاره، و رجاییپور، سعید (1398). بررسی نشانگرهای نوآوری در ارزشیابی برنامههای درسی درس هنر دورة ابتدایی و میزان کاربست آنها. پژوهشنامة گرافیک و نقاشی، 2(3)، 243-229.
مهدیزاده تهرانی، آیدین، عصاره، علیرضا، مهرمحمدی، محمود، و امامجمعه، محمدرضا (1398). تبیین دیدگاه صاحبنظران دربارة عناصر برنامة درسی آموزش هنر برای ارائة الگوی برنامة درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی). مجلة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 10(19)، 121-89.
مهرمحمدی، محمود، و امینی، محمد (1380). طراحی الگوی مطلوب تربیت هنری در دورة ابتدایی. نشریة علوم انسانی دانشگاه الزهرا، 11(39)، 246-219.
نوری، علی، و سهیلا، فارسی (1395). ارزشیابی برنامة درسی هنر دورة ابتدایی به روش خبرگی و نقادی تربیتی. تعلیم و تربیت، 32(1)، 116-77.