اسلامی، زهرا؛ حکیم زاده، رضوان؛ صبوری، علی اکبر(1397). مطالعه تطبیقی تبیین چارچوب های سنجش کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران با کشورهای انگلیس، استرالیا، هلند، ایتالیا و هنگ کنگ. پژوهش در نظام های آموزشی. 42: 56-79.
اعزازی، مهری، نوریان، محمد، خسروی بابادی، علی، و نوروزی، داریوش (1397). سنتزپژوهی در مطالعات نظامهای تربیت معلم ایران و جهان. نظریه و عمل در برنامة درسی، 11، 104-67.
الماسی، محمد (1382). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: انتشارات رشد.
برنامة درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1393). شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش.
حیدری عبدی، احمد (1374). نظام تربیت معلم در ژاپن و مقایسة آن با نظام تربیت معلم در ایران. تعلیم و تربیت. 8، 74 - 73،
دانشگاه فرهنگیان (1395). برنامة راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق چشمانداز 1404 تهران: دانشگاه فرهنگیان.
درکی، سیمین (1391). بررسی تحلیلی ویژگیهای کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسة وجوه تفاوت و تشابه آن با دو کشور آلمان و ژاپن. تعلیم و تربیت، 14، 81-90.
سنگری، محمود، و آخیش، سلمان (1396). بررسی تطبیقی نحوه جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیت معلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران. نامة آموزش عالی، 10، 49-37.
قارون، معصومه (1383). تخمین و برآورد تقاضای اجتماعی ورود به آموزش عالی. تهران: مؤسسة پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
ملایینژاد، اعظم، و ذکاوتی، علی (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامة درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران. نوآوریهای آموزشی، 26، 48-36.
مهدوی هزاوه، منصوره، ملکی، حسن، مهرمحمدی، محمود، و عباسپور، عباس (1395). بررسی تطبیقی نظام برنامة درسی مبتنی بر شایستگیها در برنامة تربیت معلم دورة ابتدایی کشورهای مالزی، هندوستان و ایران. مطالعات برنامة درسی ایران، 41، 64-23.
مهرمحمدی، محمود (1394). معلم و تربیت معلم در کره جنوبی و ایران: نقد و ارزیابی در قالب چند نکته. نخستین همایش تربیت معلم، پردیس نسیبه.