حمدی، آمنه و همکاران (۱۳۹۵). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیتمعلم فکور، انتشارات: دانشگاه فرهنگیان.
اساسنامة دانشگاه فرهنگیان (۱۳۹۰). انتشارات شورای عالی انقلاب فرهنگی.
اعزازی، مهری، نوریان، محمد، خسروی بابا دی، علیاکبر، و نوروزی، داریوش (۱۳۹۷). سنتزپژوهی در مطالعات تطبیقی نظامهای تربیتمعلم ایران و جهان. نظریه و عمل در برنامهریزی، ۶(۱۱)، ۱۰۴-۶۷.
آقازاده، احمد (۱۳۹۲). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: سمت.
امرالله، امید، و حکیمزاده، رضوان (۱۳۹۳). بررسی تطبیقی نظام ارزیابی کیفیت برنامة درسی تربیتمعلم در کشورهای کرة جنوبی، انگلستان. نامة آموزش عالی، ۵(۹)، ۲۵-۷.
حبیبی، کامل (۱۳۹۰). بررسی تطبیقی ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان در کشورهای ژاپن، آلمان و ایران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سنگری، محمود، و آخش، سلمان (۱۳۹۶). بررسی تطبیقی نحوة جذب و آمادهسازی دانشجو در مراکز تربیتمعلم کشورهای ژاپن، استرالیا و ایران، آموزش عالی، ۱۰(۳۷)، ۳۲-۷.
عباباف، زهره، فراستخواه، مقصود، مهرعلیزاده، یداله، و فتحی واجارگاه، کوروش (۱۳۹۳). تأمل بر صلاحیتهای حرفهای معلمان در مطالعات برنامة درسی. علوم تربیتی، ۲۱(۸)، ۱۸۲-۱۵۷.
فرجی دهسرخی، حاتم، آراسته، حمیدرضا، بغدادچی، رضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و عبدالهی، بیژن (۱۳۹۴). سیستم پذیرش دکتری در ایران و دانشگاههای برتر: یک مطالعة تطبیقی. مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، ۲۳(۲)، 34-5.
کوشی، زهرا، و سلطانی، اصغر (1397). بررسی تطبیقی عناصر برنامة درسی مراکز تربیتمعلم ایران و هند. پژوهش در تربیتمعلم، 2(۴)، 45-9.
ملکی، حسن (۱۳۹۳). دیدگاه فطری، معنوی در برنامة درسی، مجموعه مقالات دانشگاه علامه طباطبایی، ۳(۲)، ۵۸۲-۵۲۳.
مهرمحمدی، محمود (۱۳۹۷). بازاندیشی فرایند یاددهی – یادگیری. تهران: منادی تربیت.